Keho kiinteäksi – Minnan matka kohti sporttisia muotoja!

Minna Personal Trainer Vantaa

Kiristääkö jenkkakahvat vyötäröllä? Nostaako rappusten kävely hien otsalle? Rapakunto ei ole vain ikävää oloa, kipuja ja kolotuksia ja rasvaprosentin jatkuvaa kohoamista. Se on pidemmän päälle myös VAARALLISTA !

Sen sijaan…

“Sporttinen, kiinteä kroppa ilman nälkiintymistä…näyttäviä tuloksia jo alle 2 kuukaudessa

Asiakkaani Minna hämmästytti itsensä lisäksi myös ystävänsä tekemällä loistotuloksia ennätysajassa! Tuloksia, jotka NÄKYY ja TUNTUU sekä myös PYSYY! LUE Minnan innostava tarina siitä miten hän onnistui!

Keho kiinteäksi

Minna halusi lisää energiaa, pudottaa painoa ja voida hyvin HETI!

Näin se tehdään: Minna kertoo omin sanoin…

Havahduin siihen, että suklaan syönnistä oli tullut tapa. Illat menivät sohvalla televisiota katsellen ja samalla suklaata syöden. Salille en ollut tullut lähteneeksi muutamaan kuukauteen.

Tunsin itseni jatkuvasti kovin väsyneeksi. Liikkuminen oli minimaalista.

Kiinnitin erityisesti huomiota vyötärön ja reisien alueeseen… jolloin tein päätöksen; Minun on otettava itselleni pt, jotta saan huonon tavan kitkettyä pois ja sali innostuksen palautettua.

Minna ei antanut tilaisuuden mennä ohi, vaan tarttui heti toimeen!

Minulla on aiemmin ollut kaksi personal traineria, joten tiesin mitä EN halua.

  • En halunnut massatreeniohjelmaa
  • ruokavalioksi rahkaa ja raejuustoa
  • enkä kiireistä, liikaa asiakkaita haalivaa pt:tä.
  • Enkä epämääräisiä ohjeita treeniin tai ruokaan liittyen.

Etsin netistä kriittisesti arvioiden eri mahdollisuuksia. Löysin Jannen sivut. Olin tyytyväinen lukemaani. Otin viimein yhteyttä ja sain sovittua tutustumiskäynnin nopealla aikataululla.

Työkaveritkin huomasivat muutokseni ja antoivat siitä positiivista palautetta!

Jo ensimmäisestä käynnistä lähtien Janne vakuutti minut osaamisellaan ja antoi kuvan, että häntä aidosti kiinnosti se, että tulen pääsemään tavoitteisiini, jotka yhdessä teimme.

Jannelta sain selkeät ja järkevät ohjeet ruokailuun, sitä oli helppo noudattaa, koska se oli normaalia ruokaa. Ei mitään vippas konsteja, rehellistä ruokaa. Sitä samaa ruokaa pystyi syömään muukin perhe, eikä minun tarvinnut tehdä erikseen itselleni ruokaa.

Ruokailu ja siihen liittyviin kysymyksiin sain aina nopeasti vastauksen, joko sähköpostitse, tai yhteisten treenien aikana. Vastaukset eivät olleet “musta tuntuu”, vaan nojautuivat tutkittuun tietoon, joka luonnollisesti vakuuttaa.

Personal Trainer Janne Sipponen

“Vireystaso on tasaisempi, tuntuu että energiaa riittää, myös aamuvuorojen jälkeen. Yövuorojen jälkeinen turvotus on vähäisempää. Missään vaiheessa ei ole ähky, vaan ihan hyvä olo.”

Teen kolmivuorotyötä ja vuosien ajan olen kärsinyt yövuorojen jälkeisestä turvottelusta. Olen aiemmilta Personal Trainereilta kysynyt neuvoa kyseiseen vaivaan, mutta niistä ei ole ollut mitään vastaavaa apua.

Esitin Jannelle prikulleen saman kysymyksen ja sain nopeasti sähköpostiin ruokailumallin, nimenomaan yövuoroja ajatellen. Ja sitä noudattamalla, se todellakin TOIMI. Yövuorojen jälkeiset turvotukset ovat vähentyneet yli puolet verrattuna aiempaan.

Saimme aikaan 2 kuukaudessa loistavia tuloksia!

Olin noudattanut ruokailumallia noin viikon, kun huomasin, että vireystaso on paljon korkeampi. Enää ei väsyttänyt ja “aina”, tuntui että energiaa riitti todella hyvin.

“Hämmästelen edelleen kehityksen vauhtia. Salilla saan hyvinkin lyhyin väliajoin lisätä painoja!”

Muutokset vartalossa alkoivat tuntua nopeasti! Ryhti parani huomattavasti, kaikki niska-hartia-selkä kivut olivat poissa ja pysyivät. Vaatteet eivät enää kiristäneet, eikä vatsamakkarat pursuilleet housujen alta.

Tulossatoa ensimmäisten kahden kuukauden ajalta: 

  • Paino: 66,6 kg –> 63,3 kg
  • Lihasmassa: 24,8 kg –> 26.7 kg
  • Rasvamassa: 21,2 kg –> 15.0 kg
  • Rasvaprosentti: 31,9% –> 23,8% !!
  • Vyötärön ympärys kutistui huikeat: 8 cm! (86 cm –> 78 cm)

Kiinteytyminen

Kaikki nämä huikeat muutokset ovat tulleet loppujen lopuksi helposti. Olen vaan tehnyt kuten Janne ohjeistaa.

Janne on erittäin tarkka valmentaja, hän ei katso läpisormien virheitä, vaan hioo niitä niin kauan, että onnistuu. Hän kartoitti kokonaisvaltaisesti minun treenihistorian, mahdollliset vammat jne jne.

Saliohjelmaa varten sain myös selkeät ohjeet, Janne huolehti, että teen liikkeet varmasti oikein, jotta minun oli turvallista tehdä niitä yksin salilla. Liikkeitä hiottiin mm tarkkuudella.

Erityisesti alussa oli muutama liike jota jopa pelkäsin / en uskonut pystyväni.. mutta Jannen tsemppauksella / motivoinnilla / rohkaisulla “möröt” unohtuivat. Itseluottamus kasvoi huomaamatta.. yksinkin treenatessa. Janne motivoi omalla innostuksellaan ja rehellisellä kiinnostuksella myös valmennettavaa tekemään parhaansa.

Janne myös kyseli miten on mennyt, jos jostain syystä itse ei ollut kuulumisiaan kertonut. Mä olen enemmän kuin tyytäväinen tähän projektiin ja tulen varmasti jossain vaiheessa tekemään Jannen kanssa uuden projektin.

“Janne oli kaikkea sitä mitä lupaa nettisivuillaan ja vielä enemmän!”

-Minna Tapio, 43 v.

PS. Muistatko miltä tuntui kun olit elämäsi vireessä: se keveys, nuorekkuus, virtaa suonissasi… voit saada sen nopeasti takaisin! Ota yhteyttä minuun, jos haluat olla seuraava vuorossa huomattavan pitkässä onnistujien jonossa!

PSS. Liikuntatieteiden tuottamaan tietoon nojaava harjoittelu aikaansaa NÄKYVIÄ muutoksia jo muutamassa viikossa!

PSSS. Lue lisää kiinteytymisestä ja rasvanpoltosta aikaisemmista kirjoituksistani:

Kerää sporttisia muotoja rasvanpolton yhteydessä

6 syytä miksi kehosi ei polta rasvaa ja kuinka korjata ne!