Minnan matka kohti sporttista oloa!

Minna Personal Trainer Vantaa

Nostaako rappusten kävely hien otsalle? Rapakunto ei ole vain ikävää oloa, kipuja ja kolotuksia ja rasvaprosentin jatkuvaa kohoamista. Se voi pidemmän päälle olla myös vaarallista.

Asiakkaani Minna hämmästytti itsensä lisäksi myös ystävänsä tekemällä loistotuloksia ennätysajassa! Lue Minnan innostava tarina siitä miten hän onnistui!

Personal Trainer Janne Sipponen

“Vireystaso on tasaisempi, tuntuu että energiaa riittää, myös aamuvuorojen jälkeen. Yövuorojen jälkeinen turvotus on vähäisempää. Missään vaiheessa ei ole ähky, vaan hyvä olo.”

Minna halusi lisää energiaa, pudottaa painoa ja jaksaa paremmin arjessa

Näin se tehdään: Minna kertoo omin sanoin…

Havahduin siihen, että suklaan syönnistä oli tullut tapa. Illat menivät sohvalla televisiota katsellen ja samalla suklaata syöden.

Tunsin itseni jatkuvasti kovin väsyneeksi. Liikkuminen oli minimaalista. Salille en ollut tullut lähteneeksi muutamaan kuukauteen.

Silloin tein päätöksen!

Minun on palkattava itselleni Personal Trainer, jotta saan huonot tavan kitkettyä pois ja palautettua aikaisemmin minulle niin tärkeän liikunnallisen elämäntavan.

Tartuin heti toimeen

Minulla on aiemmin ollut kaksi personal traineria, joten tiesin mitä EN halua.

  • en halunnut massatreeniohjelmaa
  • ruokavalioksi rahkaa ja raejuustoa
  • enkä kiireistä, liikaa asiakkaita haalivaa valmentajaa.
  • enkä epämääräisiä ohjeita treeniin tai ruokaan liittyen.

Etsin netistä kriittisesti arvioiden eri mahdollisuuksia. Löysin Jannen sivut ja olin tyytyväinen lukemaani. Otin viimein yhteyttä ja sain sovittua tutustumiskäynnin nopealla aikataululla.

Työkaveritkin huomasivat muutokseni ja antoivat siitä positiivista palautetta

Jo ensimmäisestä käynnistä lähtien Janne vakuutti minut osaamisellaan ja antoi kuvan, että häntä aidosti kiinnosti se, että tulen pääsemään tavoitteisiini, jotka yhdessä asetimme.

Jannelta sain selkeät ja järkevät ohjeet ruokailuun, sitä oli helppo noudattaa, koska se oli normaalia ruokaa. Ei mitään vippas konsteja, rehellistä ruokaa. Sitä samaa ruokaa pystyi syömään muukin perhe, eikä minun tarvinnut tehdä erikseen itselleni ruokaa.

Ruokailu ja siihen liittyviin kysymyksiin sain aina nopeasti vastauksen, joko sähköpostitse, tai yhteisten treenien aikana. Vastaukset eivät olleet “musta tuntuu”, vaan nojautuivat tutkittuun tietoon, joka luonnollisesti vakuuttaa.

Vuorotyö haastoi ruokailujen suunnittelua

Teen kolmivuorotyötä ja vuosien ajan olen kärsinyt yövuorojen jälkeisestä turvottelusta. Olen aiemmilta Personal Trainereilta kysynyt neuvoa kyseiseen vaivaan, mutta niistä ei ole ollut mitään vastaavaa apua.

Esitin Jannelle prikulleen saman kysymyksen ja sain nopeasti sähköpostiin vinkkejä ja ajatuksia yövuoroja ajatellen. Kokeilin uutta toimintatapaa, ja se todellakin toimi. Yövuorojen jälkeiset turvotukset ovat vähentyneet yli puolet verrattuna aiempaan.

Saimme aikaan nopeasti hyviä muutoksia

Olin noudattanut uusia rutiineja noin kuukauden, kun huomasin, että vireystaso on paljon korkeampi. Enää ei väsyttänyt, ja tuntui että energiaa riitti todella hyvin.

“Hämmästelen edelleen kehityksen vauhtia. Salilla saan hyvinkin lyhyin väliajoin lisätä painoja!”

Muutokset vartalossa alkoivat myös tuntua nopeasti. Ryhti parani huomattavasti, kaikki niska-hartia -ja selkäkivut olivat poissa ja pysyivät. Ja vielä plussana vaatteet eivät enää kiristäneet, eikä vatsamakkarat pursuilleet housujen alta.

Tulossatoa ensimmäisten kahden kuukauden ajalta: 

  • Paino: 66,6 kg –> 63,3 kg
  • Lihasmassa: 24,8 kg –> 26.7 kg
  • Rasvamassa: 21,2 kg –> 15.0 kg
  • Rasvaprosentti: 31,9% –> 23,8% !!
  • Vyötärön ympärys kutistui 8 cm! (86 cm –> 78 cm)

Kiinteytyminen

Kaikki nämä muutokset ovat tulleet loppujen lopuksi helposti. Olen vaan toteuttanut yhdessä Jannen kanssa laatimaamme harjoitusohjelmaa, joka sopii arkeeni.

Janne on erittäin tarkka valmentaja, hän ei katso läpisormien virheitä, vaan hioo niitä niin kauan, että onnistuu. Hän kartoitti kokonaisvaltaisesti minun treenihistorian, voimavarani ja mahdolliset vammat yms.

Saliohjelmaa varten sain myös selkeät ohjeet. Janne huolehti, että teen liikkeet varmasti oikein, jotta minun oli turvallista tehdä niitä yksin salilla.

Erityisesti alussa oli muutama liike jota jopa pelkäsin / en uskonut pystyväni.. mutta Jannen tsemppauksella / motivoinnilla / rohkaisulla “möröt” unohtuivat. Itseluottamus kasvoi huomaamatta.. yksinkin treenatessa. Janne motivoi omalla innostuksellaan ja rehellisellä kiinnostuksella myös valmennettavaa tekemään parhaansa.

Janne myös kyseli miten on mennyt, jos jostain syystä itse ei ollut kuulumisiaan kertonut. Mä olen enemmän kuin tyytyväinen tähän valmennukseen, ja tulen varmasti jossain vaiheessa tekemään Jannen kanssa yhteistyötä uudestaan.

“Janne oli kaikkea sitä mitä lupaa nettisivuillaan ja vielä enemmän!”

-Minna Tapio, 43 v.

PS. Muistatko miltä tuntui kun olit elämäsi vireessä: se keveys, nuorekkuus, virtaa suonissasi… voit saada sen nopeasti takaisin! Ota yhteyttä minuun, jos haluat olla seuraava  huomattavan pitkässä onnistujien jonossa!

PSS. Lue lisää laihduttamisesta ja kuntosaliharjoittelusta aikaisemmista kirjoituksistani:

Näin pudotat painoa menettämättä lihasmassaa

6 syytä miksi kehosi ei polta rasvaa ja kuinka korjata ne!